dinsdag 12 juni 2007

Individueel stuk Maisy

Noem minimaal 1 spraakmakend voorbeeld p.p. van een goede lancering +uitleg

Het AXE-effect: “Spray More, Get More”


In iedere jonge man schuilt een ware verleider. De onweerstaanbare aantrekkingskracht van de AXE-gebruiker op de dames om hem heen is door de opvallende tv-commercials wereldberoemd. Kortom: Het AXE-effect!
In 1983 werd AXE voor het eerst in Frankrijk gelanceerd als geparfumeerde deodorant bodyspray. Deze combineerde de bescherming van een effectieve deodorant met de zekerheid van een aantrekkelijke geur. Een nieuwe deodorantmarkt voor mannen was geboren.

Nu, ruim twintig jaar later, beleven jonge mannen in meer dan 60 landen dagelijks de AXE-ervaring.
De bodyspray is het bekendste product van AXE. In zowel deodorant (bodyspray en roll-ons) als showergel voor mannen is AXE marktleider. Ook onderscheidt AXE zich door opvallende tv-reclames, zoals de commercial van de nieuwste geur AXE Vice. AXE Vice bevat extracten van verboden vruchten. Een uitzonderlijke mix van deze natuurlijke fruitsoorten maakt verrassende eigenschappen los bij de dames: een man die AXE Vice gebruikt tovert zelfs de netste dames in zijn omgeving om tot ondeugende meisjes. AXE lanceert ieder jaar een nieuwe geur.

AXE kent de volgende varianten:
* Click
* Shock
* Vice
* Speed
* Boost




En natuurlijk de AXE Best of Summer bodylotion: voor een geleidelijke bruintint met AXE-effect.

http://www.fragrancenet.com/f/net/mf_items.html?cat=06275&cur_letter=A&gs_gen=M

Media Republic ontwikkelde het concept ‘Black Book’ voor Axe, Unilever. Doel van de campagne was om Axe deodorant te positioneren als een Bodyspray, om zodoende de verschillende gebruiksmomenten en hoeveelheid Axe gebruik te vergroten. De term Spray more (Axe), get more (vrouwen) verwijst hiernaar. Uitgangspunt van de Spray More, Get More campagne is de gedachte dat mannen zóveel vrouwen aantrekken met Axe, dat zij een Black Book nodig hebben om hun score in bij te houden. Black Book: interactief scoreboekje- het notitieboekje- waarin mannen hun dates in bijhouden.
Spray more, get more met AXE. Dat AXE dé manier is om vrouwen aan te trekken dat weet elke jongen. Maar waarom alleen onder die oksels? Hoe meer AXE hoe meer vrouwen, zo eenvoudig is het. Spray more, get more.

http://5mm.eu/index.php?page=list&cat=11

De lancering van Axe: SPRAY MORE, GET MORE was heel appart en heel pakkend. Het heeft de aandacht gekregen van zowel mannen als vrouwen. Als je de reclame ziet wordt je nieuwsgierig. Rennende én vechtende vrouwen in bikini. Als vrouw denk je waar gaan ze heen? Ik wil daar ook heen. Als man denk ik dat als ze zien hoeveel vrouwen op je af rennen als je het product gebruik, dat je ook Axe zullen aanschaffen.Een heel simpel introductie maar wel pakkend. Met een spannende muziek en mooie vrouwen een een leuke heer, heeft AXE zeker zijn doel bereikt.De manier waarop ze met body language werken is zeer interessant. Want er wordt niet veel verteld in de reclame spot van de lancering van Axe deo. Maar het is wel duidelijk overgekomen dat: Hoe meer Axe je gebruikt, hoe meer Axe effect er ontstaat. Dit effect staat voor het succes van mannen bij vrouwen, veroorzaakt door Axe.

Video:
http://www1.spraymoregetmore.nl/

Bronnen: http://www.unilever.nl/onzemerken/persoonlijkeverzorging/axe/default.asp

Geen opmerkingen: